Menu
Сторожинецьке бюро правової допомоги інформує: Про захист прав споживачів фінансових послуг

Сторожинецьке бюро правової допомоги інформує: Про захист прав споживачів фінансових послуг

By In Новини On 16.02.2021


Як інформують в Сторожинецькому бюро правової допомоги, низький рівень фінансової грамотності споживачів може призвести до недобросовісної діяльності надавачів фінансових послуг. Знання своїх прав дозволяє уникнути багато небезпечних та конфліктних ситуацій.

Яке законодавство регулює сферу фінансових послуг? Як попередити порушення своїх прав? Яку можуть понести відповідальність фінансові установи  у разі ненадання інформації про умови послуги?

Перш за все, необхідно зазначити, що сфера фінансових послуг регулюється:

  • Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»;
  • Законом України «Про захист прав споживачів»;
  • Законом України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг»;
  •  Законом України «Про національний банк України»;
  • Законом України «Про публічні закупівлі»;
  • Законом України «Про банки і банківську діяльність»;
  • Законом України «Про рекламу»;
  • Законом України «Про споживче кредитування»;
  • Законом України «Про електронну комерцію»;
  • Законом України «Про публічні закупівлі»;
  • Законом України «Про електронні документи та електронний документообіг».

 Законом України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» визначено, що споживач фінансових послуг – фізична особа, яка отримує або має намір отримати фінансову послугу для задоволення особистих потреб, не пов’язаних із підприємницькою, незалежною професійною діяльністю.

До фінансових послуг законодавством віднесено операції з фінансовими активами, що здійснюються в інтересах третіх осіб за власний рахунок чи за рахунок цих осіб, а у випадках, передбачених законодавством, – і за рахунок залучених від інших осіб фінансових активів, з метою отримання прибутку або збереження реальної вартості фінансових активів.

Договір про надання фінансових послуг укладається виключно в письмовій формі з обов’язковим наданням клієнту примірника договору про надання фінансових послуг, при цьому обов’язок доведення того, що примірник договору (змін до договору) був переданий клієнту, покладається на особу, яка надає фінансову послугу.

Як споживачу попередити порушення свої прав?

  • завжди з’ясуйте усі умови отримання послуги;
  • уважно читайте договір перед тим як його підписувати;
  • уточнюйте повну вартість послуги, включаючи всі додаткові платежі.

За ненадання, несвоєчасне надання споживачу фінансових послуг визначеної законодавством інформації про умови надання фінансових послуг або надання недостовірної інформації про фінансову послугу встановлено відповідальність, в тому числі  у вигляді штрафних санкцій, що передбачено Законом України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг».

Нагадуємо, що Сторожинецьке бюро правової допомоги знаходиться за адресою: м. Сторожинець, вул. Чернівецька 6а (будівля Сторожинецької районної ради), 4 поверх. Серед основних послуг: надання правової інформації, консультацій та роз’яснень,  доступ до електронних сервісів Міністерства юстиції України, надання допомоги у забезпечені доступу до вторинної правової допомоги. 

Прийом громадян здійснюється у робочі дні з 8.00-17.00 год. Поспілкуватися зі спеціалістами можна за допомогою Skypeзв’язку,просто внесіть до списку контактів електронне ім’я відділу: «Сторожинецьке бюро правової допомоги» або логін бюро «storozhynetske@legalaid.cv.ua», а також за телефоном  2-28-99.


About the Author

Admin 1

Comments are closed here.