Menu
ВІТАЛІЙ ШПАК: ПОДАТКИ ВІД ЛЕГАЛІЗАЦІЇ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ ТА МАЙНОВІ ПОДАТКИ МАЮТЬ СТАТИ ОСНОВОЮ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ

ВІТАЛІЙ ШПАК: ПОДАТКИ ВІД ЛЕГАЛІЗАЦІЇ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ ТА МАЙНОВІ ПОДАТКИ МАЮТЬ СТАТИ ОСНОВОЮ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ

By In Новини, Роз'яснення On 12.07.2018


Про це наголошував в.о. начальника Головного управління ДФС у Чернівецькій області Віталій Шпак під час інтерв’ю:

– Віталію Петровичу! Збільшення обсягу дохідної частини місцевих бюджетів є важливим не тільки для фіскального відомства, але й для органів місцевого самоврядування. Як співпрацюєте з новоствореними громадами – чи відчуваєте від них зацікавлення у налагодженні комунікацій?

Місцеві бюджети області в січні – червні 2018 року отримали 1242,5 млн. грн., а це на 214,8 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період торік, або зростання на 20,9 відсотків.

Зростання продемонстрували всі значущі джерела надходжень: податок на доходи фізичних осіб збільшився на 27,2 %; плата за землю на 6,1 %; єдиний податок на 20,3 %.

Для забезпечення поточних та перспективних задач розвитку територіальних громад йде спільний пошук (фіскальна служба й представники органів місцевого самоврядування) шляхів зростання обсягу місцевих податків і зборів. Дії направлені не на підвищення ставок податків, а на кількісне збільшення зареєстрованих платників податків та розширення бази оподаткування.

До прикладу, збільшення суми надходжень майновий податків, таких як плата за землю, податку на  нерухомість – це повнота та правильність обліку майна та землі, що у більшості залежить від взаємодії з органами місцевого самоврядування, органами виконавчої влади та землевпорядними органами. Так само і «побороти» виплати заробітної плати в «конвертах» та використання найманих працівників без офіційного працевлаштування – взаємодія є важливим інструментом в детінізації цих процесів.

Підприємці, які легально ведуть бізнес критикують ДФС за недостатню жорсткість у ліквідації  «нелегалів»  та виплат у “конвертах”. Яка Ваша думка з цього приводу?

Як громадянин – я згідний з ними, але як посадовець – при прийняття любого рішення, чи то проведення перевірки чи обстеження, маємо дотримуватися вимог Податкового Кодексу України. Ми застосовуємо весь комплекс заходів для виявлення працівників – отримувачів зарплати в «конвертах». Роз’яснюємо, за наявності підстав проводимо перевірки, інформуємо відповідні органи. Якщо проаналізувати останні два роки: впродовж січня – грудня 2017 року легалізували працю понад 5тисяч  осіб, цього року – уже більше як 2,4  тисячі осіб. Додаткові надходження з єдиного внеску від заходів легалізації заробітної плати та детінізації зайнятості населення склали більше 2,0 млн. грн.

З травня цього року, в межах компетенції, співпрацюємо з територіальними підрозділами Державної служби України з питань праці, Пенсійного фонду України, інших державних органів, місцевими органами виконавчої влади у спільних групах.

Це дещо активізувало роботу щодо легалізації заробітної плати, а також недопущення порушень податкового та іншого законодавства під час виплати заробітної плати. Після проведених обстежень спільними групами лише у червні цього року було подано851 повідомлення про прийняття на роботу 1283 працівників та 386 осіб самостійно зареєстрували підприємницьку діяльність.

Віталію Петровичу! З якими підсумками Головне управління ДФС у Чернівецькій області завершило перше півріччя 2018 року? Окреме питання про діяльність центрів обслуговування платників.

З трьох основних шляхів забезпечення бюджетних надходжень – добровільної сплати податків, примусового їхнього стягнення і контрольно-перевірочної роботи – перший для податкових органів найбільш прийнятний і вимагає проведення активної  і послідовної роботи з платниками податків. Ми за зміну  філософії і психології підходу до податкової тематики. Треба щоб податки не  примусово збиралися, а добровільно платилися.

У першому півріччі 2018 року платники податків регіону сплатили до бюджетів усіх рівнів 2073,0 млн. грн. Загалом усі прогнозовані завдання ДФСУ виконано і забезпечено ріст фактичного обсягу мобілізованих платежів порівняно з аналогічним періодом 2017 року на 22,6 відсотки, або ( +381,9  млн. грн.).

Щодо роботи ЦОПів – це вже аксіома, щоб завоювати довіру до відомства, підвищити рівень податкової культури і відповідальність платників податків за дотримання норм податкового законодавства, необхідно постійно вдосконалювати рівень обслуговування платників та якість наданих їм податкових послуг. В області 13 ЦОПів, усі діють та надають кваліфіковані послуги – скарг на їхню роботу цього року не надходило. У ЦОПах кожен буковинець може отримати консультації з питань застосування податкового законодавства та заповнення декларацій та весь комплекс адміністративних послуг (видача довідок, реєстрація). У разі виникнення запитань щодо організації роботи Центрів обслуговування платників надсилайте на адресу: cv.official@sfs.gov.ua

 

СПРОЩУЄТЬСЯ ПОРЯДОК РЕЄСТРАЦІЇ КАСОВОЇ ТЕХНІКИ

У Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області повідомляють, що Кабінет Міністрів України Постановою від 13 червня 2018 року № 496 спростив порядок реєстрації касової техніки та її технічного обслуговування.

Документом запроваджується механізм обміну документами між територіальними органами ДФС і центрами сервісного обслуговування в електронній формі як при введенні в експлуатацію реєстраторів, так і надалі їх обслуговуванні. Очікується, що таке рішення дозволить істотно спростити процес реєстрації таких РРО, зменшить вплив людського фактора на прийняття рішень в цій сфері і дасть можливість бізнесу здійснювати їх реєстрацію в один крок за один робочий день на підставі заяви за спрощеною формою.

Також вводиться реєстр екземплярів реєстраторів розрахункових операцій, порядок ведення якого визначить Мінфін.

Реєстр екземплярів РРО ведеться з метою узагальнення, зберігання і надання достовірної інформації щодо моделей (модифікацій), конструкторсько-технологічної і програмної документації реєстраторів, які дозволені для застосування у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг і включені в Державний реєстр РРО.

Виробники не пізніше за день постачання реєстратора повинні будуть прислати ДФС інформацію про такий екземпляр реєстратора. Інформація повинна містити дані про найменування моделі (модифікації) реєстратора, сферу його застосування і версію внутрішнього програмного забезпечення (згідно з Державним реєстром РРО), унікальний (серійний) номер реєстратора, дату виготовлення, гарантійний термін зберігання, гарантійний термін експлуатації, термін служби реєстратора, складові частини реєстратора згідно з сертифікатом відповідності і конструкторсько-технологічною документацією виробника, комплект постачання.

На підставі вказаної інформації ДФС веде реєстр екземплярів РРО.

 

 


About the Author

Admin 1

Comments are closed here.