Menu
Як виправити помилку у свідоцтві про народження?

Як виправити помилку у свідоцтві про народження?

By In Новини, Роз'яснення, Я МАЮ ПРАВО On 23.12.2019


Як повідомляють у Сторожинецькому бюро правової допомоги, внесення будь-яких змін до актових записів цивільного стану (в тому числі й до свідоцтва про народження) регулюється«Правилами внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання»затверджених Наказом Міністерства юстиції України від 12.01.2011 № 96/5 зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.01.2011 №55/18793 (далі – Правила).

Щоб виправити помилку в актових записах цивільного стану, треба звернутися до відділу державної реєстрації актів цивільного за місцем проживання із заявою. Внутрішньо переміщені особи (а також жителі непідконтрольної території) вправі звернутися з такою заявою до будь-якого відділу державної реєстрації актів цивільного на їх вибір.

Відділ державної реєстрації актів цивільного стану не вправі відмовити у прийнятті та розгляді заяви про внесення змін.

Відповідно до п. 2.5 Правил, заява про внесення змін до актового запису цивільного стану подається:

  • особою, щодо якої складено актовий запис;
  • одним із батьків неповнолітнього (малолітнього);
  • піклувальником неповнолітнього та опікуном малолітнього;
  • опікуном недієздатної особи;
  • спадкоємцем померлого;
  • представником органу опіки та піклування під час здійснення повноважень з опіки та піклування стосовно особи, яка має право на подання такої заяви.

До заяви потрібно додати:

– свідоцтво, у якому зазначені неправильні, неповні відомості абовідомості, які підлягають зміні;

– інші документи, необхідні для розгляду заяви та вирішення питання по суті .

Це можуть бути наступні документи:

– повні витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян;

– копії відповідних актових записів цивільного стану, на підставі яких вирішується питання щодо необхідності внесення змін або відмови в цьому;

– паспорти батьків або самої особи, щодо даних якої треба внести зміни.

Якщо актовий запис про народження знаходиться у архіві іншого відділу державної реєстрації актів цивільного стану, орган, куди особа звертається, повинен самостійно витребувати потрібні дані.

Якщо той відділ державної реєстрації актів цивільного стану знаходиться на окупованій території, державна реєстрація актів цивільного стану підтверджується відповідними свідоцтвами, витягами з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, якщо вони не містять незастережених виправлень, дописок чи явних ознак підробки.

Зміни до втраченого свідоцтва можуть вноситися тільки після його поновлення.

Розгляд

На підставі зібраних документів та за наслідками перевірки Відділ державної реєстрації актів цивільного стану складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису цивільного стану (і до свідоцтва) або про відмову в цьому. У разі відмови у внесенні змін у висновку мають бути чітко вказані причини відмови та зазначено про можливість її оскарження в судовому порядку.

Строки розгляду

Відповідно до п. 1.10. Правил, питання про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання розглядається у строк, що не перевищує трьох місяців, з дня подання відповідної заяви до відділу державної реєстрації актів цивільного стану.Після внесення змін до актового запису цивільного стану заявнику видається нове свідоцтво. На свідоцтві проставляється штамп «Повторно».

Свідоцтво, подане заявником для внесення змін, анулюється та знищується у встановленому порядку.

Також нагадуємо про Загальнонаціональний право просвітницький проект «Я МАЮ ПРАВО!» який реалізується Міністерством юстиції у співпраці з системою безоплатної правової допомоги, територіальними органами юстиції, за підтримки юридичних клінік, міжнародних донорів та партнерів.

Одним з ключових елементів, який забезпечує реалізацію проекту «Я МАЮ ПРАВО!», є надання громадянам безоплатної правової допомоги. Це дієвий та ефективний механізм, який дає можливість захистити свої права кожному.

Нагадуємо, що Сторожинецьке бюро правової допомоги знаходиться за адресою: м. Сторожинець, вул. Чернівецька 6а (будівля Сторожинецької районної ради), 4 поверх. Серед основних послуг: надання правової інформації, консультацій та роз’яснень,  доступ до електронних сервісів Міністерства юстиції України, надання допомоги у забезпечені доступу до вторинної правової допомоги.

Прийом громадян здійснюється у робочі дні з 8.00-17.00 год. Поспілкуватися зі спеціалістами можна за допомогою Skypeзв’язку,простовнесіть до списку контактів електронне ім’я відділу: «Сторожинецьке бюро правової допомоги» або логін бюро «storozhynetske@legalaid.cv.ua», а також за телефоном  2-28-99.

 

 

 

 


About the Author

Admin 1

Comments are closed here.